Thursday, March 21, 2013

Rebeca

10 PENGENALAN
Usahawan menurut Kamus Dewan Edisi Baru ialah sebagai orang yang mengusahakan sesuatu perusahaan iaitu pengusaha. Pengusaha dimaksudkan sebagai pekerjaan secara besar- besaran untuk membuat barang - barang industri atau pekerjaan berniaga secara besar-besaran. Selain usahawan adalah seorang ahli perniagaan yang harus mengambil risiko menggabungkan faktor pengeluaran termasuk modal, buruh, bahan dan menerima ganjaran melalui keuntungan daripada nilai pasaran barangannya. Dengan kata mudah, seorang usahawan akan bertindak sebagai orang yang mengurus sesuatu kegiatan ekonomi terutamanya mengelola, memiliki, mengurus dan menanggung risiko sesuatu perniagaan dan merupakan seorang inovator yang boleh mengakibatkan kepada sesuatu pembaharuan.
Usahawan juga adalah seorang pengurus yang menerajui perniagaannya dan dapat menurut segala hak keempunyaan keatas perniagaan tersebut. Oleh itu ia menanggung risiko perniagaan. Usahawan mempunyai wawasan dan mengembangkan perniagaan untuk kemakmuran masyarakat. Usahawan juga adalah seseorang yang inginkan kebebasan dalam perniagaan, membuat keputusan sendiri dan seterusnya ingin berjaya atas usaha sendiri.

Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!


Kesimpulannya, Seorang usahawan juga seorang peniaga yang melibatkan diri dengan usaha mencipta barangan keluaran sendiri, mementingkan kejayaan dan kepuasan, bukannya keuntungan semata-mata dengan mengikuti segala pembaharuan untuk menambah kreativiti. Bagi seorang usahawan persaingan adalah satu cabaran yang memerlukan penelitian rapi untuk terus hidup dengan merenung jauh kehadapan dan sentiasa berfikir untuk meningkatkan kemajuan pada masa hadapan untuk jangka masa yang panjang

Nama :Tan Sri SM Nasaruddin SM Amin
Lahir : Pada tahun 1955 di Kuala Pilah, Negeri Sembilan
Pekerjaan : CEO Naza Group
Pasangan Hidup : Puan Sri Zaleha Ismai
Bilangan Cahaya Mata: 11 Orang
Tarikh Meninggal Dunia: 2 Mei 2008 di Los Angeles, California, Amerika Syarikat.
Tan Sri SM Nasaruddin SM Amin dilahirkan pada tahun...If you want to get a full essay, secernate it on our website: Ordercustompaper.com



If you want to get a full essay, wisit our page: write my paper

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.